Loes2012.reismee.nl

Goodbye Vietnam

Hallo!

Ja, ik weet het, ik weet het. Ik ben niet zo goed in het bijhouden van mijn blog... Sorry!

Maar ik neem aan dat het met jullie allemaal goed gaat, als ik alle mails tussendoor zo lees.

Inmiddels is mijn laatste dag in Vietnam, en dus ook Azie aangebroken. Morgen vlieg ik naar Nieuw-Zeeland voor de laatste 3 weken van mijn reis.

In de bus naar Pakse heb ik Maaike leren kennen en samen zijn we met nog een paar anderen naar de 4 Duizend Eilanden in het zuiden van Laos gegaan met de lokale bus. Nou ja, dat is dus gewoon een groot uitgevallen tuk-tuk met aardappels, uien enz tussen onze voeten. Maar we zijn er gekomen! En de 4 Duizend Eilanden zijn echt om te ontspannen. De natuur is ontzettend mooi met alle groene planten, palmbomen, deMekong rivier enhet uitzicht op Cambodja.

Op 10 augustus zijn Maaike en ik doorgereis naarSiem Reap inCambodja. Bij de grensovergang hebben we nog een nieuwe manier geleerd om je lichaamstemperatuur te meten: ergens in de buurt van je keel... En dat voor maar 1$!

Cambodja is alweer zo anders dan Laos. Het komt wat meer toeristisch en Westers over met alle lichtjes en karaoke. Maar Siem Reap en de tempels er rond om heen. Dacht dat ik wel klaar was met alle tempels die ik al had gezien, maar deze zijn echt geweldig! Weet ook nog niet welke ik mooier vind, die in Egypte of die rondom Siem Reap. Voor degene die niet zo goed weten over welke tempels ik het heb: de film Tomb Raider met Angelina Jolieis in een van deze tempels opgenomen.

Na 4 dagen Siem Reap zijn we doorgegaan met de bus naar Phnom Penh, de hoofdstad. Is ook echt een drukke stad. In Siem Reap was het allemaal nog ruim opgezet, hier worden de straten alweer een stukje smaller...
Natuurlijk ook het genocide museum en de killing fields bezocht (in de tweede helft van de jaren 1970, heeft de Khmer Rouge ongeveer 1/4 van de Cambodjanen gedood). Maar jeetje, wat kunnen mensen elkaar toch aan doen!
Gelukkig zijn er ook nog mooie dingen in Phnom Penh, zoals het koninklijk paleis en de Zilveren Pagode.

Op 18 augustus moest Maaike helaas alweer naar huis en ben ik doorgegaan naar Saigon (Ho Chi Minh City) in Vietnam. Hier ben ik 's middags aangekomen en 's avonds meteen de slaapbus naar Hoi An genomen. Althans, dat was de bedoeling... De man in Phnom Penh bij wie ik de bus had geboekt, was alleen vergeten te vertellen dat ik dan de dag door moest brengen in Nha Trang en 's avonds pas weer door kon... Ach ja, daar een paar mooie eilanden gezien (Nha Trang is een bekende strandplaats in Vietnam) en gesnorkeld.

En Hoi An... Ja, deze stad valt moeilijk te beschrijven. Oude Franse villa's, French Bakeries, kleermakers en schoenmakers, 's avonds eenen al verlichtmet lampions...

Vanuit Hoi An ben ik 21 augustus naar Da Lat gegaan. Dit ligt in de bergenen is daardoor ook een stuk koeler (gelukkig). Het is eigenlijk de kassenstreek van Vietnam. Samen met een Italiaans meisje dat ik in de bus heb leren kennen,hebik de omgeving verkend op een scooter. Nou ja, zij reed en ik achterop. Leek me wel een beter idee gezien hetverkeer hier en omdat ik nog nooit scooter heb gereden.

24 augustus ben ik weer in Saigon aangekomen. Wat een drukke stad. Qua scooters lijkt het op Hanoi, maar de stad ziet er moderner uit.
Gisteren nog een dagtour naar de Mekong Delta gedaan met allerlei eilanden en vandaag de stad verkend.

En dan is het morgen tijd om naar Nieuw Zeeland te vliegen. Heb al zo veel mooie verhalen van iedereen gehoord dat ik heel ergveel zin heb inde laatste 3 weken van mijn reis!

Tot snel allemaal weer!

Groetjes Loes

Reacties

Reacties

Marcel

Ben wat laat met mijn reactie, maar wij hadden zelf ook 2 WEKEN vakantie in de VELUWE....verschil moet er wezen he!
Goed idee om een Italiaanse op een scooter te laten rijden. Zeker als ze uit Rome of andere stad kwam. Veel plezier nog de laatste 2 weken en dan is het al weer bijna oktober en komen de meiden logeren/ Efteling.

Groetjes,

Marcel en de familie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours