Loes2012.reismee.nl

Awesome and sweet as...

Hallo allemaal!

Denk dat dit een van mijn laatste berichten zal zijn op deze blog, want het einde van mijn reis nadert. 18 september vertrekt mijn vliegtuig om 7.00 uur 's morgens terug naar huis... Maar tot die tijd: nog 1,5 week meer Nieuw Zeeland zien! Awesome of Sweet as! zoals ze dat hier allemaal noemen. Al gebruiken ze het eigenlijk voor alles...

Hopelijk hebben jullie ook een fijne vakantie gehad, want ik denk dat de meeste mensen weer begonnen zijn met werken en colleges of niet?

Maar ben in de ochtend van 28 augustus dus goed aangekomen in Auckland, Nieuw Zeeland. Dit ligt op het Noorder Eiland en is de grootste stad. Wat een verschil met Azie, niet alleen qua temperatuur (hier is het zo'n 15 gr C en kun je op sommige plaatsen zelfs nog skieen), maar ook qua orde. Wel fijn dat alles nu gewoon in 1 keer geregeld kan zijn en je ook daar uitkomt waar je ook uit hoort te komen... En alle mooie Victoriaanse huizen!

Vanuit Auckland ben ik twee dagen naar Paihia gegaan, naar the Bay of Islands. Supermooi met de bergen op de achtergrond en de zee (als het mooi weer is dan). De eerste dag was erg regenachtig en winderig, maar daardoor ook weer een hele mooie zee door alle golven. Alleen helaas geen dolfijnen.

Op zaterdag 1 september vertrok de bus naar Rotorua, iets meer in het zuiden. Deze plaats staat bekend om alle modderbronnen. Maar ook om de zwavelgeuren. In de bus meteen een paar leuke mensen leren kennen, dus was weer gezellig.

Daarna zijn we naar Taupo gegaan, bekend vanwege de grotten. Maar bij ons nu ook vanwege de regen. En daardoor geen Tongariro crossing...

Om vervolgens naar het National Park op het Noorder Eiland te gaan. En aangezien ik niet heel veel tijd in Nieuw Zeeland heb en graag veel wil zien en misschien zelfs skieen op het Zuider Eiland, heb ik niet de tijd gehad het weer af te wachten om de crossing in het National Park te doen.

Dinsdag 4 september was het dan tijd voor Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland. En een dag de ferry naar het Zuider Eiland, naar Nelson. Hier hebben we een hele mooie wandeling door het National Park Abel Tasman gemaakt met z'n mooie stranden.

En vandaag dan aangekomen in Greymouth, waar de kolenmijnen van Nieuw Zeeland zijn. Morgen is het dan op naar Franz Joseph, Fox Glacier en de gletsjer, al zijn deze deels afgesloten door allerlei verschuivingen. En hopelijk over 2-3 dagen een dag skieen!

Moet ook toegeven dat tot nu toe alle verhalen over Nieuw Zeeland en de mooie natuur waar zijn. Je hebt hier bergen, vulkanen, uitgestrekte bossen, maar ook zee en mooie stranden. En... weilanden met schapen en lammetjes en parken met narcissen. Want het is hier lente. Heeft wel wat, twee keer lente per jaar.

Tot snel allemaal en anders tot thuis!

Groetjes,

Loes

Tante Truus

Net terug van mijn vakantie naar Tunesië ff jouw berichtjes lezen. Wat leuk dat jij op die plaatsen in New - Zealand bent geweest waar ik ook was. ben jij niet naar Hole in the Rock geweest? Wat vond je van Rotorua werd je niet misselijk van al die zwavellucht daar? Nog bedankt voor je lieve kaart meisje. Ik hoop van ganser harte dat je nog meer dan geniet van je laatste vakantie dagen. Heel veel liefs dikke knuffel en een hele goede vlucht terug naar..... oost - west - thuis best en natuurlijk je mannetje. Dikke kus and hope to see you soon!!!!

Line

Ha Loes - hmm Nieuw Zeeland, klinkt mooi! Snel maar bijklesten met taart en koffie in NL :) Geniet nog van je laatste weekje! Veel liefs vanuit Maastricht, Line

Monique Aarts

Ha Loes,
Wat een mooie verhalen en prachtig wat je allemaal ziet en meemaakt. Een ervaring die niemand je meer afneemt! Hoop dat je ook leuke mensen hebt ontmoet., maar dat zal wel. Geniet er nog van en jammer dat je niet op het feestje kunt zijn van Frank en DanNa. Maar we zien je hopelijk snel weer als je terug bent.
Liefs uit Lottum

Tiara Tours