Loes2012.reismee.nl

Laos

Hallo!

Hoop dat met jullie alles goed gaat.

Dit keer komt mijn bericht vanuit Pakse, in het zuiden van Laos.

Nadat Ferry 22 juli terug is gegaan vanuit Hanoi naar Nederland, ben ik doorgegaan naar Sapa in het noorden van Hanoi om tussen de rijstvelden te wandelen. Nou ja, eigenlijk glibberen, want door het regenseizoen was het erg glad. Maar gelukkig zijn er dan meisjes van 14 jaar en vrouwen met baby's op hun rug van de lokale dorpjes met plastic slippertjes om je op te vangen... Vreemde ervaring dus. Maar de omgeving was o zo mooi!

Via Hanoi ben ik daarna met de slaapbus naar Vientiane, de hoofdstad van Laos gegaan. En ja, een bus met een raam minder is toch geen probleem?! Natuurlijke airconditioning.

Vientiane zelf is een erg kalme en rustige stad. Helemaal in vergelijking met Hanoi. De mensen lijken ook nooit boos te zijn en altijd vriendelijk. En... er zijn allemaal bakery cafe's met lekkere broodjes, vanwege de oude Franse koloniale invloeden.

In het hostel in Vientiane heb ik ook een Russische (Dimitri) en een Franse jongen (Arnoud) leren kennen met wie ik naar Luang Prabang in het noorden van Laos ben gegaan. Ligt in de bergen en heeft daardoor een hele mooie natuur. En ook de koloniale villa's er tussen zijn erg mooi. Zijn ook een dagje wezen kayaken en op een olifant rijden om deze natuur wat beter te zien.

Vanuit Luang Prabang zijn Arnoud en ik weer een stukje terug maarhet zuiden gegaan, naar Vang Vieng. Dimitri moest terug naar Bangkok om zijn vlucht te halen.Vang Vieng staat bekend om het tuben: in een grote band ga je dan over de Mekong rivier met allemaal barretjes aan de oever. De winkeltjes in het dorpjes verkopen dan ook vooral slippers, waterdichte tassen en zonnebrillen. En in de restaurantjes zie je steeds Family Guy en Friends op de televisie. Maar gezien de sterke stroming vanwege de hevige regenval de laatste dagen leek Arnoud en mij het tuben niet zo'n goed idee... Dus wij zijn de bergen weer in gegaan en naar beneden geglibberd. Maar wederom de moeite waard.

En nu dan in Pakse. Arnoud wilde graag nog eerst een plaats in het midden van Laos bezoeken, maar vanwege mijn plannen ook nog Cambodja en Zuid-Vietnam te zien, ben ik wat zuidelijker gegaan. In de bus alweer een leuke Nederlandse meid, Maaike, leren kennen. Gisteren naar het Bolaven Plateau geweest met de koffie-en theeplantages en watervallen. Maar ook een paar ethnische dorpjes met zo'n leuke kinderen!

Vandaag nog naar een hele mooie tempel bij Champamsak geweest en morgen naar de vier duizend eilanden, helemaal in het zuiden. En dan is het tijd voor Cambodja!

Tot snel!

Groetjes Loes

PS, volgende keer upload ik foto's. Krijg hier steeds een foutmelding...

Marcel

Het klinkt allemaal weer erg avontuurlijk. Stoer hoor dat je dat allemaal durft zo alleen de buschbusch in! Doe je voorzichtig in Cambodja. Liggen netzoals in Vietnam nog miljoenen mijnen. Hier gaat verder alles goed met de familie. Jammer genoeg was Vlinder vannacht weer aan het spoken en heeft iedereen weer lekker wakker geschreeuwd.

Groetjes,

Marcel en Sandra en een knuffel van Vlinder en Zilver

Tante Truus

Lieverd wat klinkt dat allemaal geweldig, ben zo super trots op je dat je dat allemaal in je uppie aandurft, maar kijk je aub wel héél goed uit aub, met al dat geglibber!!!! Kijk wel met grote belangstelling en nieuwsgierigheid uit naar al je foto's.Ik wens je nog onwijs veel plezier schat en geniet zoveel als je kunt want hier zul je toch echt wel lang op moeten teren. Liefs dikke knuff xxx

Leo en Gonda

Hi Loes, je hebt weer veel leuks beleefd zo te lezen. Hier gaat het gewone werklozen weer verder, dus geniet nog maar lekker daar!! Groetjes

Ben en Jopie

Afgelopen zondag bij Ferry in Den Bosch genoten van de reisverhalen. Ook van de prachtige maatpakken en winterjassen.

Loes, veel reisplezier verder.

Remy

Ga zo door!!
Ook tof dat je zo makkelijk contacten legt met anderen. Dan wordt een reis alleen weer een voordeel.

Tiara Tours