Loes2012.reismee.nl

Rare fratsen die Chinezen

Deze week in Beijing Wereld van verschil. Dat is het zeker! Laten wij iedereen eerst uit de metro stappen, de Chinezen kiezen ervoor om eerst in te stappen. Metro is overigens een kwartje van noord naar zuid. Zebrapaden zijn aanwezig maar er wordt niet aan gehouden. Goed om je heen kijken, auto's en scooters komen van alle kanten. En stoppen nooit. Op straat is het druk en altijd gezellig met eten, drankjes en allemaal lekker. En spotgoedkoop. En ook al rochelen de oude mensen nog wel op straat, alles is blinkend schoon. Tenslotte zijn er ook genoeg werknemers aanwezig om 24 uur per dag de straat schoon te houden. Een dag zonder smog zorgde meteen voor een bloedhete dag. Dus wij zijn er blij mee. Op de grond merk je er weinig van maar van bovenaf zie je de gebouwen in de mist staan. Maar wat een fantastische stad. Wij hebben de Verboden stad bezocht met het beroemde plein vd Hemelse Vrede. Keurig versierd vanwege het bezoek vd Cubaanse president. Het zomerpaleis, een park met tempels, leuke straatjes en water met veerpontje. Temple of Heaven bezocht, ook park met tempels en gister de muur beklommen. De Grote muur is echt super. Mooi om te zien en Ferry is samen met Nicolas (van de treintrip) naar beneden gerodeld. Loes en Olga zijn ook lopend weer naar beneden gegaan. De drankjes die je overal kan kopen voor 50 eurocent / 1 euro zijn geweldig. Zo blijf je genoeg drinken in deze warmte. En een loempia hier en daar. Vanavond gaan we met de nachttrein naar Shanghai. Hopelijk net zo leuk als Beijing.

Maaike

Wat klinkt me dit allemaal bekend in de orden... zo hebben wij beijing ook twee jaar geleden ervaren. Leuk om je verhalen te lezen en ik hoop dat je nog vele mooie dingen daar tegenkomt, maar daar twijfel ik niet aan! Nog een fijne reis!

Line

Klinkt super allemaal Loes! Veel plezier daar met Ferry :) Liefs!

Remy

Succes in shanghai en geniet van de bond! Veel geschiedenis voor ferry en toekomst om te zien

Remy

Tiara Tours