Loes2012.reismee.nl

Vanuit Beijing China

Hallo allemaal, Dit keer een verhaaltje van mij en Ferry samen, die inmiddels ook in Beijing is. Het laatste bericht kwam vanuit Yekaterinenburg in Rusland. Deze stad ligt op de grens van Europa en Azie, is de geboortestad van Boris Jeltsin, de stad waar de laatste tsaar van Rusland met zijn gezin vermoord is en gesticht is door een Nederlander in opdracht van Peter de Grote, of Peter de Eerste zoals hij hier wordt genoemd. Naar mijn idee een erg mooie stad en ook minder druk dan Moskou. Vanuit Yekaterinenburg is het vervolgens 50 uur met de trein naar Irkutsk, een stad in de buurt van het Baikalmeer. In de trein zitten nog een heleboel andere Nederlanders, maar ook met Anja uit Duitsland en Marcus en Matheus uit Denemarken is het erg gezellig in de coupe. Eenmaal in Irkutsk aangekomen, worden we naar Listvianka gebracht. Dit is een plaatsje direct aan het Baikalmeer, dat ondanks 1,6 km diepte ontzettend helder is. Maar helaas is het eat mistig en de zeehonden zien we ook niet... De volgende dag gaan we naar Irkuts terug, een mooi stadje in Siberie met allemaal houten huis jes. Al is het ene huisje wat meer vervallen dan het andere. En ook in Siberie kan de zon volop schijnen! Vanuit Irkutsk stappen we heel vroeg in de ochtend op de trein om naar Ulaan Baatar in Mongolie te gaan. Een stad met wat hoge, vervallen gebouwen, maar ook nieuwbouw in niet bij elkaar passende stijlen... En de stoep... Ja, dat is gewoon een verhoogde berg zand met wat stenen en een modderpoel als het regent zoals we mogen ervaren. Maar de natuur buiten de stad (na een slingerrit om de gaten in de wegen te ontwijken) is zo mooie met de heuvels, rotsen, gertenten en paarden... En dan is het tijd om naar Beijijg te gaan, 30 uur verder met de trein. Maar wel een heel mooi uitzicht met de steppen en Gobi woestijn in Mongolie en de bergen in China.

laura

Hej loes en ferry!!geniet ervan samen!!de tijd vliegt,je bent alweer in Beijing!!nog veel plezier en ik vind t erg stoer van je dat je zo alleen bent gereisd!
Xxx Laura

Remy

Hoi Loes en ferry,
Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen een dat je nu samen bent met ferry. Wat voor een indruk heeft rusland nu o je gemaakt? Is het anders dan dat wat wij hier meekrijgen? Was de reis naar bejing wat je er van gehoopt en verwacht had?
Die sowieso de groeten aan iedereen site we kennen in bejing!!

Tiara Tours